Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Εμένα φίλε με λένε Καραγκιόζη - Ευγένιος Σπαθάρης



Ο Καραγκιόζης και ο …Τέως
σύνθεση: Σταύρος Ξαρχάκος
στίχοι: Νίκος Γκάτσος

Εμένα φίλε με λένε Καραγκιόζη
Παντού κερδίζω κι ας μη κρατάω κόζι
Κι αν κάνω κουτσουκέλες κάπου κάπου
Το  ’χω στο αίμα μου πάππου προς πάππου
 
Γεια σου μάνα μου Ελλάς
Είμαι κλεφτοφουκαράς
Μα δεν μοιάζω με τους άλλους
Τους τρανούς και τους μεγάλους
Πού ’χουνε μακρύ το χέρι
Και κρατάνε και μαχαίρι

Ούτε μοιάζω με τον μάγκα
Που όταν ξέμεινε από φράγκα
Σήκωσε όλο το Τατόι
Να πουλάει και να τρώει


Εμένα φίλε με λένε Καραγκιόζη
Δεν με τρομάζουνε μασόνοι και μαφιόζοι
Φοβάμαι μόνο κάθε πολιτσμάνο
Μη με γραπώσει στην κουτσουκέλα επάνω

Γεια σου μάνα μου Ελλάς
Είμαι κλεφτοφουκαράς
Μα δεν έχω νταραβέρια
Με της τράκας τα ξεφτέρια
Πού ΄χουν υπουργούς μαζί τους
Και το κράτος μαγαζί τους

Μένω πάντα τελευταίος
Μα δεν μοιάζω με τον Τέως
Που του είπαν τα χρυσά μου
Ό, τι θες εσύ πασά μου




Ευγένιος Σπαθάρης 

Ο Ευγένιος Σπαθάρης γεννήθηκε στην Κηφισιά, 
το 1924, μέσα στην τέχνη του πατέρα του.
Από μικρός έδειξε ότι ήταν ένα ανήσυχο, 
ερευνητικό πνεύμα αλλά και ένα πολύπλευρο ταλέντο.
Όταν οι άσχημες συνθήκες της γερμανικής κατοχής ήταν πλέον βέβαιο ότι δεν θα του επέτρεπαν να ακολουθήσει τον τομέα της αρχιτεκτονικής, που επίσης αγαπούσε, αφιερώθηκε με ιδιαίτερο ζήλο στο θέατρο σκιών.



Εργογραφία
Πρόσφατες εκδόσεις (πηγή: ΒΙΒΛΙΟΝΕΤ):

Εεε, κολλητήρια! Παίζουμε;. Αθήνα, Ακρίτας, 2006. Σελ.: 84.

Τα παιδικά μου χρόνια. Αθήνα, Καστανιώτη, 2003. Σελ.: 252.

Ο καραγκιόζης και το μαγεμένο τσίρκο. Αθήνα, Ακρίτας, 1998.

Ο Καραγκιόζης πλοίαρχος
. Αθήνα, Ακρίτας, 1998. Σελ.: 15.

Ο Καραγκιόζης προφήτης. Αθήνα, Ακρίτας, 1998. Σελ.: 15.

Ο καραγκιόζης ψαράς. Αθήνα, Ακρίτας, 1998. Σελ.: 15.

Καραγκιόζης 1. Αθήνα, Μόκας Ε. - Μορφωτική,

Καραγκιόζης 2. Αθήνα, Μόκας Ε. - Μορφωτική,

Καραγκιόζης 3. Αθήνα, Μόκας Ε. - Μορφωτική,

Καραγκιόζης 4. Αθήνα, Μόκας Ε. - Μορφωτική,

Ο γιατρός. Η κολοκυθιά. Αθήνα, Μόκας Ε. - Μορφωτική,

Ο γραμματικός. Η πεντάμορφη. Αθήνα, Μόκας Ε. - Μορφωτική,

Ο καφετζής. Τα αινίγματα. Αθήνα, Μόκας Ε. - Μορφωτική,

Το πιθάρι. Ο θυρωρός. Αθήνα, Μόκας Ε. - Μορφωτική,

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου