Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

Ζωρζ Σαρή "Οι βιβλιοφάγοι διαβάζουν, παίζουν και συναντούν τους αγαπημένους τους συγγραφείς"


Στις 2 Απριλίου 2005 η Ζωρζ Σαρή βρέθηκε στον Πύργο για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. 
   
     Ανάμεσα στα άλλα είπε στα παιδιά:

     Ελπίζω να με βοηθήσετε σήμερα, γιατί πάσχω από μια ανίατη αρρώστια που ονομάζεται φλυαρία, γι' αυτό να μου κάνετε εσείς ερωτήσεις.

   Ώστε θέλετε την αλήθεια; Ε, λοιπόν δε μου είχε περάσει από το μυαλό να γίνω συγγραφέας. Εγώ ήθελα να γίνω ηθοποιός.

   Στην έκθεση ήμουν σκράπας. Μάλιστα η φίλη μου, η Άλκη Ζέη, έπαιρνε όλο άριστα και εγώ τίποτα.

   Το σπίτι μου ήταν γεμάτο βιβλία και αυτό βοήθησε...Ο πατέρας  μου ήταν βιβλιοφάγος και έτσι έγινα και εγώ με τον καιρό βιβλιοφάγος

   Έχω διαβάσει ένα σωρό βιβλία, ορισμένα και δυο και και τρεις και τέσσερις φορές

   Συγγραφέας έγινα γιατί ήθελα να πω κάποια πράγματα, να παρηγορηθώ την περίοδο της Δικτατορίας (έχετε ακούσει για έναν κύριο Παπαδόπουλο; Σήμερα βράζει σε ένα τεράστιο καζάνι με λάδι.....)  και είχα την ελπίδα να με διαβάσει έστω και ένα παιδάκι, έστω και ένα. Και σήμερα χαίρομαι τόσο που αγαπάτε και διαβάζετε τα βιβλία μου

   Και δε με πειράζει εάν κάποιο παιδί δεν έχει διαβάσει ούτε ένα βιβλίο μου..... Το ζητούμενο είναι να διαβάζει γενικώς και αυτό είναι που μετράει
   Να γίνετε και εσείς βιβλιοφάγοι....

   Το βιβλίο "Ο κύριός μου" το έγραψα από τεράστια αγάπη για το σχολείο. Εάν άρχιζα ξανά τη ζωή μου από το μηδέν, δασκάλα θα γινόμουν.

   Κάποτε κάποια μητέρα μου είπε πως ήταν πολύ στεναχωρημένη γιατί η κόρη της δεν τα είχε πάει και τόσο καλά στις πανελλήνιες εξετάσεις και "είχε περάσει δασκάλα". Μόλις το άκουσα αυτό της φώναξα, τη μάλωσα....



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου