Ο κατάλογος αυτός,
είναι το αποτέλεσμα της
συλλογικής προσπάθειας
μιας ομάδας εκπαιδευτικών και εθελοντών,
μελών
των μη κυβερνητικών οργανώσεων
"Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού"
και
"Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης Σχεδία".
Τον
Νοέμβριο του 2008, η ομάδα μας ξεκίνησε να διαβάζει και, σε τακτικές
συναντήσεις της, να συζητά και να αξιολογεί παιδικά βιβλία που επέλεγε
με κριτήριο τα δικαιώματα του παιδιού και επίκεντρο τη διαφορετικότητα
και την κοινωνική συνοχή.
Στόχος των εργασιών αυτής της ομάδας ήταν να
διαμορφωθεί ένας βασικός κατάλογος, ώστε να παρουσιαστούν τα βιβλία μέσα
από περιλήψεις, οι οποίες να αποτελέσουν την αφορμή συζητήσεων για τα
δικαιώματα του παιδιού αλλά και ευαισθητοποίησης και δημιουργικής
έκφρασης των παιδιών.
Το 2009, το ίδρυμα Bernard van Leer (www.bernardvanleer.org) αποφάσισε να στηρίξει αυτή την προσπάθεια, εντάσσοντάς την σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών για το σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Το 2009, το ίδρυμα Bernard van Leer (www.bernardvanleer.org) αποφάσισε να στηρίξει αυτή την προσπάθεια, εντάσσοντάς την σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα ευαισθητοποίησης εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών για το σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Στο πρόγραμμα "Κοινωνική Συνοχή
& Σεβασμός στη Διαφορετικότητα" που στοχεύει να προάγει ίσες
ευκαιρίες και δυνατότητες που θα βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν
ικανότητες, στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στη ζωή, οι οποίες θα τα
βοηθήσουν να μεγαλώσουν μέσα στις πολυπολιτισμικές και συχνά γεμάτες
συγκρούσεις κοινωνίες και τελικά να τις βελτιώσουν.
Έγινε έτσι δυνατή η
έκδοση του καταλόγου
"Παιδικά βιβλία. Κοιτάζοντας τον κόσμο με
διαφορετικά μάτια",
καθώς και η ευρύτερη προβολή του, με τη δωρεάν
διανομή του σε εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα, με τη διοργάνωση
κινητών εκθέσεων και με την παρουσίαση του περιεχομένου του στο
διαδίκτυο (www.diaforetikotita.gr).
Η διαδρομή της ομάδας μας από την μέρα που ξεκινήσαμε να διαβάζουμε μέχρι σήμερα που παραδώσαμε το υλικό αυτού του καταλόγου για να τυπωθεί ήταν ενδιαφέρουσα και μας πρόσφερε αυτογνωσία.
Η διαδρομή της ομάδας μας από την μέρα που ξεκινήσαμε να διαβάζουμε μέχρι σήμερα που παραδώσαμε το υλικό αυτού του καταλόγου για να τυπωθεί ήταν ενδιαφέρουσα και μας πρόσφερε αυτογνωσία.
Ποια ήταν η δική μας
προσωπική σχέση με τις κοινωνικές προκαταλήψεις;
Πώς αντιμετωπίσαμε τις
κρυφές μας αντιστάσεις που ξεπηδούσαν την ώρα της ανάγνωσης;
Είχαμε όρια
που δεν γνωρίζαμε; Νιώσαμε αισθήματα που μας ξάφνιασαν;
Αν τα βιβλία
για παιδιά που σας παρουσιάζουμε εδώ
μας βοήθησαν πρώτα εμάς να
βελτιώσουμε την στάση μας
απέναντι στους συνανθρώπους μας,
τότε αυτός ο
κατάλογος αξίζει να βρει την θέση του
ανάμεσα στα έντυπα εργαλεία των
εκπαιδευτικών.
Αφροδίτη Δήμου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου