Τετάρτη 15 Απριλίου 2015

Το Απίστευτο σχέδιο της Μυρτώς και του Περικλή της Αλεξάνδρας Μητσιάλη




Μια σύγχρονη μάγισσα,
η μάγισσα Λεφτού,
 κυκλοφορεί στην πόλη.
Δίνει τις πιο παράλογες και άδικες διαταγές.
Παρακολουθεί τα πάντα
μέσα από ένα γυάλινο, έξυπνο μάτι
και βασανίζει όσους την υπηρετούν.
Θέλει όλα να της ανήκουν
και τραγουδά τα κατορθώματά της
σαν ξιπασμένη σταρ.

"... Ποιος μιλά και ποιος ορίζει,
ποιος για σας αποφασίζει;
Η φωνή μου προσταγή ,
τα λεφτά μου εντολή, ... "

Και, βέβαια, έχει ανακαλύψει έναν τρόπο
να κρατά τους ανθρώπους ζαλισμένους και υπάκουους.
"... ανεμίζουνε, σκορπίζουν,
το μυαλό σας το ζαλίζουν ..."

Τι θα γίνει όμως όταν η Μυρτώ κι ο Περικλής,
που κατοικούν σ’ αυτή την πόλη,
αποφασίσουν να χτυπήσουν το κακό στη ρίζα του;
"Λεφτού, Λεφτού, Λεφτού ...
και μη νομίζεις πως μπορείς
να είσαι αφεντικό της γης ..."


Τι θα συμβεί όταν πάρουν τη μεγάλη απόφαση
να τρυπώσουν στο δάσος μια σκοτεινή νύχτα
και με τη βοήθεια των καλών ξωτικών,
του Ντικ και της Λώρας,
να τα βάλουν με τη μάγισσα
και τους δόλιους συνεργάτες της;
Πώς θα εφαρμόσουν το απίστευτο σχέδιό τους;

Φήμες που κυκλοφορούν αδέσποτες στην πόλη
λένε ότι οι σύγχρονες μάγισσες
δε φαντάζονται ούτε στα χειρότερα όνειρά τους

το σχέδιο της Μυρτώς και του Περικλή,
γιατί τελικά...

" Εμείς θα ζήσουμε αλλιώς ,
όλοι μαζί θα βρούμε πώς,
χωρίς πολλά και περιττά
στολίδια, λούσα και λεφτά "





 Ακολουθεί η συνέντευξη της Αλεξάνδρας Μητσιάλη στο diastixo.gr

Στο "Απίστευτο σχέδιο της Μυρτώς και του Περικλή "
κυριαρχεί το χιούμορ και η σάτιρα. 
Ο τριτοπρόσωπος, παντογνώστης αφηγητής 
διηγείται και περιγράφει με χιούμορ, 
οι συμπεριφορές και τα γεγονότα 
δημιουργούν ευτράπελες καταστάσεις, 
οι αποκαλύψεις και οι συγκρούσεις 
δίνονται με γαργαλιστικές λεπτομέρειες. 
Το χιούμορ μπορεί ευτυχώς να αποδομεί 
αυτό που έχει κυριαρχήσει σαν στερεότυπο-μύθος 
αποκαλύπτοντας την πλαστότητα ή και τη γελοιότητά του.


Επίσης οι ήρωές μου τραγουδούν όλοι,  
ο καθένας για τους δικούς του λόγους. 
Έχω γράψει δεκατέσσερα τραγούδια
 –στίχους, δηλαδή, που μπορούν να μελοποιηθούν– 
τα οποία τραγουδούν σε διάφορες στιγμές της ιστορίας οι ήρωές μου. 
Σ' εμένα, αλλά είμαι βέβαιη και στα παιδιά, 
αρέσει πολύ ο έμμετρος λόγος, 
αυτός που παρεμβαλλόμενος σε καίρια σημεία 
υπογραμμίζει τα νοήματα, 
προσθέτει στον ρυθμό της αφήγησης και, 
όταν γίνεται τραγούδι, απογειώνει.

Ακόμα στο Απίστευτο σχέδιο της Μυρτώς και του Περικλή 
συνυπάρχουν με τα πρόσωπα της ιστορίας μου 
ήρωες γνωστοί από κλασικά παραμύθια. 
Ο Ρομπέν των Δασών, ο Πήτερ Παν, η Πίπη η Φακιδομύτη, 
ο Όλιβερ Τουίστ και ο Τομ Σόγερ 
ζουν με τον δικό τους τρόπο στο μυθιστόρημά μου
 συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν. 
Ο συγγραφέας είναι έτσι κι αλλιώς ο ίδιος 
ένα σύνολο διακειμενικών αναφορών, 
που τις μεταφέρει είτε συνειδητά είτε ασυνείδητα στα κείμενά του.

Όμως ο κόσμος που έπλασα σε αυτό το μυθιστόρημα 
έχει συνδεθεί πια αναπόσπαστα με τον κόσμο που δημιούργησε 
διαβάζοντας το μυθιστόρημά μου 
ο Πέτρος Χριστούλιας με τις εικόνες του. 
Από δω και πέρα οι ήρωες της ιστορίας μου 
θα έχουν τα πρόσωπα που τους έδωσε εκείνος 
και θα κινούνται σε μια σκηνογραφία 
που πήρε σάρκα και οστά μέσα από τη δική του ματιά.

Απόλαυσα 
Το απίστευτο σχέδιο της Μυρτώς και του Περικλή 
όταν το έγραφα, 
το απολαμβάνω όταν το αφηγούμαι 
στους μικρούς μαθητές και τις μαθήτριες. 
Και θα το απολαύσω όταν το δω να ανεβαίνει στο θέατρο
 – τώρα ίσως καταλαβαίνετε τις αρχικές μου αναφορές. 
Γιατί αυτό είναι το μεγαλύτερό μου όνειρο γι' αυτό το κείμενο. 

Να ζωντανεύσει η μάγισσα Λεφτού στη σκηνή, 
το πανοπτικό τηλεσκόπιο
 με το μεγάλο γυάλινο μάτι να στηθεί στη μέση, 
τα σεντούκια με τα κλεμμένα πλούτη
 να τοποθετηθούν περιμετρικά
 και το τραγούδι της Μυρτώς και του Περικλή 
να τραγουδηθεί θριαμβευτικά από εκατοντάδες παιδιά 
στις θεατρικές αίθουσες κατατροπώνοντας μια δύναμη 
που είναι στηριγμένη στο ψέμα, 
τον απύθμενο εγωισμό και την αυθαιρεσία.


Λεφτού, Λεφτού, Λεφτού, 
πάρ' τη βαλίτσα σου και πήγαινε αλλού

και μη νομίζεις πως μπορείς
να είσαι αφεντικό της γης...

Εγώ μιλώ, εγώ ορίζω,
εγώ για μένα αποφασίζω.


Από τη συνέντευξη της Αλεξάνδρας Μητσιάλη στο diastixo.gr
Περισσότερα στο  :
http://diastixo.gr/aprosopo-2/2453-mitsiali




και εδώ:
 http://filanagnosia1pyr.blogspot.gr/2013/12/blog-post_9.html
 
 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου